Wijbenga eist inzage e-mail-correspondentie

In Rechtspraak

e heer Wijbenga van de ME/cvs Vereniging te Den Bosch heeft bij de rechter inzage geëist in de in 2011 gevoerde e-mail-correspondentie van de toenmalige ME/CVS Vereniging (met hoofdletters CVS). Wijbenga claimt dat zijn in mei 2011 opgerichte organisatie een voortzetting is van de oude vereniging.

Vertrouwelijk

Volgens voorzitter Guido den Broeder van de ME Vereniging Nederland, dat het archief van de oude vereniging beheert, kan er van het overleggen van e-mail-correspondentie geen sprake zijn. Den Broeder, vereffenaar van de in december 2011 ontbonden ME/CVS Vereniging waarvoor nog enkele juridische procedures lopen: “Dit zijn vertrouwelijke gegevens. Bovendien heeft Wijbenga, die een crimineel verleden heeft, meermalen ME-patiënten bedreigd van wie hij meende dat die tegen hem waren.”

Handelsregister

Bij het College van Beroep voor het Bedrijfsleven loopt een procedure van de oude patiëntenvereniging tegen de Kamer van Koophandel wegens het verwerken van in 2011 door Wijbenga c.s. vervalste mutatieformulieren, waardoor zijn organisatie in het handelsregister ten onrechte aan de ME/CVS Vereniging is gekoppeld.

Op deze manier kreeg Wijbenga het banksaldo, een projectsubsidie en het webdomein van de oude vereniging in handen. Zijn eerste actie betrof het verwijderen van de kritiek op CGT/GET.

Afgaande op de laatste berichten is er bij de organisatie van Wijbenga sprake van een leegloop. De verantwoordelijke juridisch medewerker van de Kamer van Koophandel is zijn baan inmiddels kwijt.