Online Ondernemen (PGO Support) mislukt

In Winkel

H

et in 2013 begonnen project Online Ondernemen van PGO Support heeft niet tot het gewenste resultaat geleid. Overeengekomen was dat alle deelnemende landelijke patiëntenorganisaties een eigen winkelpagina bij een bekende online apotheek zouden krijgen, met voordeel voor de organisaties en hun leden. Daarnaast zou voor elke organisatie in dezelfde stijl een actiepagina worden ontworpen voor crowdfunding en verkoop van eigen producten.

Naar nu is gebleken heeft PGO Support nooit de benodigde afspraken gemaakt met de online apotheek. Voorts is, ondanks een opleveringsbijeenkomst in oktober 2014, nimmer een werkende actiesite geleverd.

Alternatieven

Diverse grotere patiëntenorganisaties hebben inmiddels buiten het project om zelf een winkelpagina bij de apotheek geregeld, en hebben hun crowdfunding elders ondergebracht.

De ME Vereniging Nederland is in gesprek met een andere website-ontwerper en heeft zich formeel teruggetrokken uit het project. De vereniging blijft in contact met de apotheek, die voornemens is in de toekomst nieuwe mogelijkheden aan te bieden.