ME Vereniging Nederland ontvangt bijdrage van Novartis

In Activiteiten

e ME Vereniging Nederland heeft een financiële bijdrage toegekend gekregen van Novartis. Dankzij deze ondersteuning is het mogelijk om dit jaar voor het eerst mee te doen aan de hersencampagne van De Telegraaf. Deze bestaat uit een speciale bijlage van de krant en verspreiding van informatie via een website en de sociale media.

Hersenziekte
Juist nu de Gezondheidsraad zich over ME gaat buigen is goede informatie over ME in de media voor ME-patiënten van levensbelang. ME is internationaal erkend als hersenziekte. Ook bij deze raad hebben zich evenwel weer partijen gemeld die propageren dat ME synoniem is voor onverklaarde vermoeidheid en malaise, of het chronisch vermoeidheidssyndroom. De Richtlijn CVS uit 2013 dreigt zo een struikelblok te worden voor de binnenkort te installeren adviescommissie.

Academie
De ME Vereniging Nederland is een actieve deelnemer aan de Novartis Patient Academy. Deelnemers aan deze bijeenkomsten hebben eerder een gezamenlijk Manifest ingediend bij de Commissie VWS, getiteld “Een meedenkende patiënt is een goedkope(re) patiënt.”