NIH-concept ‘Advancing the Research’

In Onderzoek, Richtlijnen

De National Institutes of Health van de Verenigde Staten hebben het concept gepubliceerd van hun standpunt over ME en CVS. Het thema van de tekst is het bevorderen van wetenschappelijk onderzoek. De publicatie verschijnt in het kader van een opdracht van het Amerikaanse ministerie van volksgezondheid en zal aan de basis staan van de aanbevelingen van het Institute of Medicine.

De concept-verklaring gaat niet alleen over diagnostiek en behandeling maar beschouwt ook de verschillende casusdefinities van ME en CVS en het onderscheiden van subgroepen.

Inzenden commentaar

Commentaar dat uiterlijk op 16 januari 2015 is ontvangen zal in de definitieve tekst worden verwerkt. Omdat wordt verwacht dat het standpunt gevolgen heeft voor het wetenschappelijk onderzoek naar ME in de hele wereld, zal ook de ME Vereniging Nederland reageren. Als u opmerkingen heeft, dan kunt u die sturen naar bestuur@mevereniging.nl .

Update 16 januari 2015

Het commentaar van de ME Vereniging Nederland is verzonden.